De Danske Familiegårde - Stræk kyllingen
Om projektet
Fokusområder:
Figma prototype
Mobiloptimering
Emballagedesign
Casen er stillet i samarbejde med designburau Knowit.
Breif: “De danske familiegårde vil gerne ramme en endnu yngre målgruppe for at skabe præference for at vælge brandet tidligere” Hvordan løser vi dette?
De Danske Familiegårde ønsker sparring og ideer til at udvide deres website, redesigne eller udbygge deres fortælling, således unge køber produktet. De Danske Familiegårde har stort fokus på bedre dyrevelfærd. Udfordringen er ikke selve produktet, men derimod prisen. Prisen for en kylling koster ca. det dobbelte i forhold til en discountkylling. Dette satte vi os for at løse. For at retfærdiggøre prisen tilføjer vi en “service”, hvor man kan fordoble udbyttet af kyllingen. Dette skal gøres ved at benytte kundens allerede eksisterende opskrifter og “strække” kyllingen. Så i stedet for at stege en hel kylling som giver mad til 2 dage vil hjemmesiden kunne strække kyllingen til 4 forskellige opskrifter/retter.
Mobiloptimering
Vi har haft fokus på at optimere prototypen til telefon. Vi ønsker at kunderne i butikken scanner emballagens QR-kode. Her vil bliver man ført til startsiden, hvor man kan se opskrifter og vælge hvilke man ønsker at lave i løbet af ugen.
Emballagedesign
En del af konceptet er at at få få de unge købere i butikken til at vælge De Danske Familiegårde i stedet for discountkyllingen. Her har vi redesignet emballagen, således den fanger målgruppen, og man fysisk kan se, at kyllingen “strækkes” ved at posen er strukket, QR kode på pakken, så man i butikken kan lade inspireres af de opskrifter, der er på sitet.