Aarstiderne - kampagne video og identitet/CI
Om projektet
Fokusområder:
Kampagnevideo
Colorgrading
Premiere Pro
Skiltning
Website og Instagram
Tryksager
Dette projekt startede som en øvelse i at klippe film og emnet måtte vi selv vælge. Vi ville gerne arbejde med mad, derfor valgte vi Aarstiderne. Her har jeg udarbejdet en kampagnevideo, som skal sætte fokus på Aarstidernes friske råvarer. Efter 1 del af projektet var færdigt har jeg efterfølgende, valgt at arbejde videre med projektet og skabt en hel identitet og udviklet et nyt brand design. Hertil en hel designguide, nye baggrunde og illustrative billeder. Disclamer: nogle billeder er lånt af fra forskellige hjemmesider for at kunne vise det estetiske udtryk udfoldet på tværs af medier og virksomhedens reklameflader. Projektet er ikke udarbejdet i samarbejde med Aarstiderne da projektet er et skoleprojekt.
Colorgrading af video
En vigtig del af min redigeringsprocess er at colorgrade videoerne, så de passer til stemning og afsender. Her ses forskellen mellem råmaterialet og efterbehandling.
Premiere Pro og lyde
Herunder ses projektet i Premiere Pro. Læg mærke til min arbejdsproces, jeg benytter mig af mange lag, navngivning af klip og mange lydeffekter.
Når jeg starter et videoprojekt finder jeg tit musikken føst, herfra har jeg et godt udgangspunkt for at klippe den visuelle del. Jeg har tidligere spillet i Aalborg Garden, som giver mig en musikalsk tilgang til klipning. Jeg klipper ofte på beats eller nedgange så klipperytmen føles naturlig (kontinuitetsklipning). Derimod kan en synlig klipning fx. i horrorfilm eller i reklamefilm også til at skabe opmærksomhed.
Skiltning
En vigtig del af identiteten er også Aarstidernes firmabiler og skiltning. Derfor har undersøgt relevante flader at reklamere på så identiteten bliver helstøbt.
Website og Instagram
Tryksager
Herunder ses brevpapir, komverlut og visitkort (for og bagside)
Grafiske elementer til top banner
Jeg har fotograferet forskellige overflader for at skabe en spænde baggrund.
Grid
Der skabes et 6 grid for instagram og 12 grid for banner og website dermed er der et stramt og “ren/klinisk” udtryk.