Aarstiderne - kampagne video

Om projektet

Fokusområder:

Kampagnevideo
Colorgrading
Premiere Pro

i dette projekt har vi fået til opgave at skabe en video. Emnet måtte vi selv vælge. Vi ville gerne arbejde med mad, derfor valgte vi Aarstiderne. Her har vi udarbejdet en kampagnevideo, som skal sætte fokus på Aarstidernes friske råvarer. Vi har arbejdet i grupper af 3. Her har min rolle været at filme og klippe. Mine 2 medstuderende har været statister, sørget for indkøb af varer og opsætning af fotostudie.

Kampagnevideo

Kampagnevideoen skal gerne give modtageren lyst til at købe produkter gennem Aarstiderne. Videoen er filmet alt i Kolding by. 

Colorgrading af video

En vigtig del af min redigeringsprocess er at colorgrade videoerne, så de passer til stemning og afsender. Her ses forskellen mellem råmaterialet og efterbehandling. 

De originale klip før colorgrading

Råmateriale

De originale klip før colorgrading
Det redigeret klip efter colorgrading

Efterbehandling

Det redigeret klip efter colorgrading

Premiere Pro og lyde

Herunder ses projektet i Premiere Pro. Læg mærke til min arbejdsproces, jeg benytter mig af mange lag, navngivning af klip og mange lydeffekter.

Når jeg starter et videoprojekt finder jeg tit musikken føst, herfra har jeg et godt udgangspunkt for at klippe den visuelle del. Jeg har tidligere spillet i Aalborg Garden, som giver mig en musikalsk tilgang til klipning. Jeg klipper ofte på beats eller nedgange så klipperytmen føles naturlig (kontinuitetsklipning). Derimod kan en synlig klipning fx. i horrorfilm eller i reklamefilm også til at skabe opmærksomhed.  

Scroll to Top