Smooty - branding og emballagedesign

Mads_Bang_GK22_EKSAMEN

Om projektet

Fokusområder:

Emballage design
Animeret kampagnevideo
Character design

Smooty er en fiktiv produktserie af smoothies til børn i indskolingsalderen.

Farverne er inspireret af farver fra vitaminpiller samt bogen ”Børnekunst”. Her er er jeg inspireret af de få men stærke farver og i bogen “Børnekunst” fandt jeg tegninger malet af børn, som var afdæmpet og behagelige farver. Farver har en stor indvirkning på børn, og derfor vil jeg gerne bruge disse positivt.

Flasken skal derfor have et USP, som kan styrke barnets udvikling. Til det har flasken et kort på siden, som har en samleværdi men samtidig også et formål. Det gør etiketten multifunktionel. Kortet er lavet som en slags achievement, som gives til barnet efter udført udfordring. Det er både sjovt for barnet men også givende, da barnet får lov på en sjov måde at træne færdigheder. Udfordringen bag på kortet skal have relationen til farven. Her styrker den røde farve fx mentalt sundhed og fokus, hvor den grønne har fokus på følelser og balance, og gul vil træne kommunikation og refleksion.

Den grafiske grundide er kort sagt, et samlekort på hver flaske, som kan træne færdigheder ud fra farvepsykologi.

Animeret kampagnevideo

Til projektet har jeg også lavet en animeret kampagnevideo. kampagnen skal informere både børn og forældre om flaskens multifunktionalitet. Det gør jeg ved at vise, at kortet kan rives af flasken. Samtidig vil jeg gerne fastholde børnenes interesse, derfor forbliver jeg i det legende univers, hvor mine characters hopper ud fra flasken, som om de er inde i flasken og bliver sluppet fri. Dette er selvfølgelig også et symbol for at slippe “magien” fri.

D) Animeret element
Mockup Youtube Kidz 20

Emballage­design

Min emballageløsning har et kort på en af etikettens sider. Kortet illustrerer en af frugterne eller grøntsagerne fra smoothien. Frugten er en character. Der findes derfor en character for hver frugt og grøntsag eksempelvis granatæblet kaldet “Grenathe”.

Tager man udgangspunkt i videnskabelig farvepsykologi, anslås røde farver at give et mentalt fokus, øge selvtillid og handle målrettet.

Se mere

Caracter­design

Det er tanken at der skal designes én character til hver frugt eller grøntsag, der er i Smooty´s produkter. Disse characters designes ud fra rigtige billeder af frugten/ grøntsagen. Der må kun benyttes 3 farver. Dog kan det være nødvendigt at bruge en 4. farve.

Formene er ikke 100% symetriske eller runde, de har naturlige former/ ujævnheder. Herefter sættes de karakteristiske øjne på, og munden laves specefikt til hver, for at give dem personlighed.

Scroll to Top